Perearsti nõuandetelefon

Perearsti nõuandetelefon 1220 on üleriigiline ööpäevane meditsiinilise nõustamise telefon, ja seda teenust rahastab Haigekassa.

Perearsti nõuandetelefonile 1220 helistamisel ei tuvastata helistaja isikut ja see teenus on kättesaadav ka ravikindlustamata inimestele.

Perearsti nõuandetelefoni 1220 teel saate nõu nii eesti kui vene keeles.

Perearsti nõuandetelefonile 1220 helstades on lauatelefonilt helistades esimesed 5 minutit tasuta, edasi tasub helistaja kõne eest kohaliku kõne hinna. Mobiiltelefonilt helistades tasub helistaja paketipõhise telefoniminuti hinna.

Perearsti nõuandetelefonilt 1220 saate nõu lihtsamate terviseprobleemide korral, juhiseid esmaseks abiks ning vajadusel ka infot tervishoiu korraldust puudutavates küsimustes.

Perearsti nõuandetelefonilt 1220 saate esmast meditsiinilist nõu ka välismaal olles, välismaalt helistades valige telefoninumber +372 634 6630.

Miks helistada 1220?

Perearsti nõuandetelefon 1220 on mõeldud nõu ja abi saamiseks ajal, mil teie perearst ei ole kättesaadav või kui te arvate, et terviseprobleem ei vaja perearsti vastuvõtule minemist.

Kui terviseprobleem tekib töö ajal, võib perearstiga ühenduse saamine olla keeruline, sest ta on tavaliselt hõivatud teiste patsientidega. Tavaliselt vastab keskusesse helistades telefonile pereõde.

Terviseprobleem võib tekkida aga ka väljaspool tööaega, puhkepäevadel või riiklikel pühadel. Ka siis, kui te viibite mõnes teises maakonnas või olete välismaal ega saa kohe oma perearsti poole pöörduda on abiks Perearsti nõuandetelefon 1220.

Numbrile 1220 saab helistada kõikidelt side-operaatoritelt üle kogu Eesti. Teenust Perearsti nõuandetelefon 1220 pakub Arstlik Perenõuandla OÜ.

Perearsti nõuanne 1220 on kindlasti heaks abiliseks ka lasteasutustele. Kui tervishoiutöötajat ei ole kohal, saab lapse terviseprobleemi korral küsida esmast arvamust nõuandetelefonil vastava arsti või õe käest.

Teadmiseks helistamisel

• Telefonile helistamisel kuulete esmalt sissejuhatavat teksti ja seejärel saate ühenduse.

• Telefonile vastavad kogemusega pereõed ja perearstid.

• Kui nõuandetelefonile on hetkel palju helistajaid, suunatakse kõne ooterežiimile ja sellele vastatakse esimesel võimalusel.

• Nõustajale tuleks kõigepealt täpsustada, kas helistate iseenda või kellegi teise, näiteks lapse haiguse tõttu.

• Seejärel rääkige oma murest võimalikult selgelt ja lühidalt ning püüdke vastata nõustaja täpsustavatele küsimustele. Kui küsimus pole teile arusaadav, paluge seda korrata või selgitada.

• Enne helistamist võiks üle vaadata milliseid ravimeid ja kui palju te võtate/lapsele annate.

• Nõustaja aitab teil analüüsida oma tervise seisukorra kriitilisust ja annab tegutsemisjuhised esmaseks abiks, lihtsamate olukordade puhul ka koduseks raviks.

• Kahtlemata vajavad paljud terviseprobleemid siiski arsti pilku. Neli juhtudel soovitatakse helistajal registreeruda oma perearsti vastuvõtule või pöörduda haigla valvetuppa.